جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی
http://bayanbox.ir/info/3359381106687848957/1604741316185

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی
طبقه بندی موضوعی

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: قانون مطبوعات احتیاج به اصلاحات دارد و این باید مطالبه همه خبرنگاران باشد.

 

به گزارش روابط عمومی جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی، عباس محمدیان شامگاه پنج‌شنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ابوذر امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده که وسیله توسعه رسانه‌ای استان را فراهم کرده و در مسیر ترویج فرهنگ آل‌الله قدم برمی‌دارد.

وی با اشاره به نواقص قانون مطبوعات و متضرر شدن بخش زیادی از اصحاب رسانه، ادامه داد: قانون مطبوعات نیاز به به‌روز شدن و اصلاح جدی دارد همه خبرنگاران باید اصلاح این قانون را مطالبه کنند.

رییس بسیج رسانه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فضای مجازی بازیگر اصلی جریان رسانه‌ها است که هیچ‌گونه نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد، هیچ قانونی نمی‌تواند فضای مجازی را کنترل کند و در دولت‌های گذشته نیز برای مدیریت این فضا کاری انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق هنر و رسانه در واقع تنها برای هنر کارکرد دارد، بیان کرد: شرایط طوری حاکم شده که در صندوق هنر و رسانه به خاطر تک‌بعدی بودن آن، به اصحاب رسانه ظلم می‌شود که باید این صندوق تفکیک شود تا حقوق اهالی رسانه نیز حفظ شود.

محمدیان یادآور شد: باید در یارانه‌هایی که به مطبوعات داده می‌شود تجدید نظر صورت گیرد و به رسانه‌های مجازی نیز در توزیع این یارانه‌ها توجه شود.

وی به رانت‌های شکل گرفته در توزیع آگهی‌های دولتی نیز اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی و توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی بین رسانه‎‌ها هنوز روش مناسبی در پیش گرفته نشده و به‌عنوان یک محل فساد باقی‌مانده است.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر خراسان رضوی با بیان این‌که آموزش اصولی خبرنگاری در دهه اخیر به فراموشی سپرده شده که باید دوباره احیا شود، متذکر شد: نسبت به مشکلات معیشت و حقوق خبرنگاران نیز بی‌توجهی صورت گرفته که موضوع مسکن اصحاب رسانه باید مورد توجه قرار بگیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی