جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی
http://bayanbox.ir/info/3359381106687848957/1604741316185

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

جشنواره‌ای حرفه‌ای برای رقابت اهالی رسانه ـ نسخه آزمایشی

جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی
طبقه بندی موضوعی

 

دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی با تأکید بر نقش مثبت این جشنواره در ایجاد انگیزه بین اهالی رسانه استان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهارمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان شب گذشته در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد.

 

محسن نصرپور، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی در این جلسه ضمن بیان برخی نکات آسیب شناسانه نسبت به دوره قبل، بر تقویت ساختار اجرایی و کارآمدی آن برای دوره‌های آینده تأکید کرد.

 

جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه، تجربه جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی را تجربه‌ای منحصربه‌فرد توصیف و اظهار کرد:همیشه نسبت به مشهد، نگاه نقادانه‌ای وجود دارد که می‌گویند نمی‌توانند باهم کار کنند اما حضور دوستان در کنار هم و رسانه‌های متنوع با افکار متنوع، نمونه همدلی برای سایر نقاط کشور است.

 

کار جمعی به جریان انقلاب کمک می‌کند

 

وی با بیان این‌که حضور این جمع و کار ویژه آنان به جریان انقلاب کمک می‌کند، افزود: اهداف و آرمان‌های اصلی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کردند، پیش‌زمینه‌های کار جمعی را فراهم می‌کند که این پیش‌زمینه در قالب جشنواره رسانه‌ای ابوذر، محتوای ویژه‌ای خواهد داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در معرفی هرچه بهتر جشنواره و موفقیت‌های بیشتر آن اشاره کرد و گفت: در این مسیر، فضای مجازی نیز به کمک فضای رسمی‌خواهد آمد.

 

جشنواره ابوذر، یک دستاورد برای رسانه استان

 

حسینعلی آریانی، مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: جشنواره ابوذر برای مطبوعات استان دستاوردی بود که با ایجاد فضای باز رقابت، اصحاب رسانه توانستند تولیدات خود را با دست باز و به شکل تخصصی ارائه دهند.

 

وی ادامه داد: این جشنواره میدانی خواهد بود برای عزیزانی که به‌صورت افتخاری یا آزاد، کار خبرنگاری انجام می‌دهند و فرصت دیده شدن پیدا نمی‌کنند.

 

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان این‌که جشنواره ابوذر وارد چهارمین سال برگزاری خود در استان می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته تجربه خوبی را رقم‌زده که نوید موفقیت در چهارمین دوره آن را نیز می‌دهد.

 

وی افزود: خلائی در فضای رسانه‌ای استان وجود داشت که پر شد و این امر با حمایت تک‌تک عزیزان در مجموعه‌های مختلف محقق شد و سبب اثرگذاری جشنواره در فضای استان شد.

 

ارتقا جشنواره به سطح ملی

 

عباس محمدیان به برگزاری جلسات آسیب‌شناسی دوره‌های قبل جشنواره اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال با رقم خوردن اتفاقی ویژه، روند برگزاری را اصلاح کنیم و ادامه کار را به سمت مثبتی سوق بدهیم.

 

وی به همدلی ایجادشده بین سلایق فکری و جناحی مختلف در این جشنواره اشاره و بیان کرد: همدلی که در استان ایجادشده در هیچ جای کشور دیده نمی‌شود، امسال شاهد بروز و ظهور میوه درخت همدلی در جشنواره هستیم؛ سطح کار در سطح ملی دیده شده و انتظار می‌رود در دوره چهارم برگزاری جشنواره، این مهم محقق شود.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در جشنواره کشوری حضور داشتند بر سرآمدی استان در جشنواره کشوری اذعان داشتند؛ داوران در مرحله استانی انتخاب آثار دقت و حساسیت خاصی به خرج می‌دادند که این عامل سبب شد خراسان رضوی در جشنواره کشوری بدرخشد.

 

وی، ثبت جشنواره رسانه ابوذر در تقویم اجرایی اداره کل ارشاد استان را یکی از اهداف سال جاری برشمرد و افزود: نگاه ما این است جشنواره در تقویم ارشاد ماندگار شود و به نماد و الگوی همدلی رسانه استان، به دیگر استان‌ها نیز منتقل کنیم.

 

محمدیان با بیان این‌که اصحاب رسانه استان ظرفیت‌های متعددی دارند، اضافه کرد: نگاه بسیاری استان‌ها در انتخاب موضوعات و نحوه اجرای جشنواره به خراسان رضوی است تا با الگو گیری از آن، جشنواره خود را برگزار کنند.

 

ایجاد رقابت سالم و افزایش انگیزه

 

همچنین معاون فرهنگ ارشاد استان نیز در این جلسه گفت: نتیجه تلاشی که برای دوره دوم و سوم انجام شد، ایجاد رقابت سالم و حساس و بالا رفتن علاقه مجموعه رسانه استان برای برگزاری چنین رویدادی بود.

 

افشین تحفه گر اضافه کرد: تلاش‌های صادقانه بازخورد خودش را گرفته و نگاه به ساختار اجرایی جشنواره، تقویت ساختار موفق گذشته است.

 

تقویت سرمایه اجتماعی جشنواره ابوذر

 

ایمان شمسایی، مدیر مسؤول روزنامه قدس نیز در این جلسه به ابعاد مختلف موضوعی و محتوایی جشنواره اشاره کرد و بیان کرد: انتخاب عناوین و موضوعات باید با رویکردهای جشنواره همخوان باشد.

 

وحدت عماد، از فعالان و مدرسان رسانه، مزایای جشنواره ابوذر را برشمرد و اظهار کرد: جشنواره ابوذر خراسان رضوی در سه بعد حفظ استقلال، رویه انتقادی و وفاداری به ارزش‌های پایدار نظام جمهوری اسلامی دارای مزیت است که این سه عامل، سرمایه اجتماعی جشنواره را تقویت کرده است.

 

سید ناصر نعمتی، دبیر دو دوره گذشته جشنواره ابوذر استان نیز با بیان این‌که نبود جشنواره تخصصی از سوی دستگاه‌های متولی رسانه، این احساس را ایجاد کرده که جشنواره ابوذر می‌خواهد جای جشنواره مطبوعات را بگیرد، گفت: این جشنواره در استان انگیزه‌ای شد تا رسانه‌ها نقاط ضعف خود را شناخته و برای جبران آن تلاش کنند.

 

همچنین در این جلسه، محمد سعید احدیان، مدیر مسؤول روزنامه خراسان و مجید خرمی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگ شهرآرا به بیان نکاتی در آسیب‌شناسی دوره‌های قبل و همچنین بیان نکاتی برای بهتر برگزار شدن دوره چهارم، پرداختند.

 

علاوه بر آن، در مورد نهایی کردن محورهای فراخوان، زمان‌بندی برگزاری جشنواره چهارم و موضوعات مرتبط با آن، بحث و تبادل‌نظر شد.

 

انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی